Prema najnovijim podacima Hrvatske narodne banke, broj zaposlenika u kreditnim institucijama u Hrvatskoj, koje čine banke, štedne banke i stambene štedionice, smanjuje se kroz godine.
Krajem lipnja 2016.
bilo je 20.749 zaposlenih u kreditnim institucijama u Hrvatskoj, a 31.
ožujka ove godine 18.285 zaposlenih u kreditnim institucijama, što je
dakle 2.464 manje zaposlenika kroz proteklih šest do sedam godina. Samo u
bankama, krajem lipnja 2016. bilo je 20.464 zaposlenih, a na kraju
prvog kvartala ove godine 18.146 zaposlenih, što je dakle 2.318
zaposlenih manje u bankama kroz spomenute godine. Broj zaposlenih
ponešto se kroz godine smanjio i u stambenim štedionicama, iako je riječ
o daleko manjim brojkama nego kod banaka, a u štednim bankama ih, kaže
statistika HNB-a, ni nema, piše Novi list. Što se bankarske mreže tiče, pisali smo već o zatvaranju poslovnica,
odnosno smanjenju njihovog broja, što je trend koji nije zaobišao ni
Rijeku ni okolicu. Isto tako, bilo je već riječi i o najavi banaka da će
srezati broj bankomata uslijed visokih troškova njihovog održavanja
vezanih za sigurnosne procedure. Ove procese očito je pratilo i
smanjenje broja zaposlenih pa smo Hrvatsku udrugu banaka pitali što je
točno razlog tome – otpuštaju li banke zaposlenike, ili ne zapošljavaju
nove, ili oboje, i zašto. Tražili smo ih i da ažuriraju broj poslovnica. Može se naime odmah pretpostaviti da su u pitanju novi kanali
poslovanja, digitalizacija, internet bankarstvo i slično, gdje je, da bi
se obavila neka transakcija, sve manje potrebno dolaziti u banku. Kako
šalter gubi na »popularnosti«, tako vjerojatno banke trebaju i sve manje
djelatnika. U HUB-u govore o novim trendovima poslovanja, navikama
potrošača i, očekivano, odmah spominju »digitalnu transformaciju
poslovanja«. – Kao i u mnogim drugim industrijama, bankarstvo već niz godina
postupno prolazi kroz proces digitalne transformacije poslovanja.
Digitalna transformacija potaknuta je promjenama navika i potreba
klijenata koji u današnje vrijeme koriste digitalne kanale banaka u
značajno većoj mjeri nego što je bilo u prošlosti. Na globalnom tržištu
se pojavljuju različiti noviteti koji potrošačima nude razne mogućnosti
što utječe na rast konkurentnosti na financijskom tržištu i brzinu
daljnjeg razvijanja financijskih usluga. Banke spremno odgovaraju na
zahtjeve tržišta te ulažu značajna sredstva kako bi se financijski
servisi maksimalno ubrzali i kako bi njihovi klijenti imali na
raspolaganju sve usluge koje su im potrebne. Istovremeno, porastom
korištenja digitalnih usluga dolazi do kontinuiranog smanjenja
korištenja bankarskih usluga u poslovnicama banaka. Takvi trendovi
utječu i na poslovne odluke i procese, odnosno u bankama se u sve većoj
mjeri formiraju inovativni timovi programera i informatičkih stručnjaka
kako bi se nova rješenja brzo prilagođavala i usavršavala prema
zahtjevima tržišta uz vođenje brige o najvišim sigurnosnim standardima,
opisuju u HUB-u razloge smanjenja broja zaposlenika. Kažu dalje da se »broj poslovnica već dulje vremena smanjuje te je
prema zadnjim podacima krajem ožujka ove godine u Hrvatskoj sveukupno
844 poslovnica banaka, dok je u isto vrijeme 2016. godine bilo 1.158
poslovnica«. Međutim, dodaju, »treba istaknuti da je broj bankomata i
dalje na sličnim razinama što Hrvatsku svrstava među zemlje s najgušćim
bankomatskim mrežama u Europi«. – Zaključno, sveukupni globalni trendovi i navike potrošača su
utjecali na smanjenje broja zaposlenika u bankama, ali oni su i dalje
ključan i neophodan faktor uspješnog poslovanja banaka, tvrde u HUB-u.